Alt av tjenester på Chromebooken din blir kjørt gjennom nettleseren din. Det er på mange måter nettleseren din som er vinduet ditt inn til de ulike programmene du bruker. Noe av utfordring her er at nettleseren din samler på ulik informasjon etter hvert som du bruker den. Noe av dette er såkalte informasjonskapsler. I tillegg kan den «huske» ting som den burde ha glemt. Dette medfører at «vinduet» ditt kan begynne å bli litt uklart etter en tid. Det må «vaskes» for at du skal kunne bruke de ulike programmene. Dette kan du blant annet gjøre ved å slette loggen i nettleseren.
- Sørg for at nettleseren på Chromebooken din er oppdatert til den nyeste versjonen. Du kan også prøve å slette nettleserens buffer og informasjonskapsler (cache og cookies). Dette kan bidra til å løse problemer med innlasting av Classroom.Her er hvordan du kan slette buffer og informasjonskapsler (logg) i nettleseren din:
- Åpne Google Chrome nettleseren på Chromebooken din
- Klikk på de tre prikkene (menyikonet) øverst til høyre i nettleseren.
- Velg «innstillinger»
- Velg “personvern og sikkerhet”
- Velg “slett nettleserdata” Du får nå opp noen valgmuligheter for hvor langt tilbake du skal slette nettleserdata. Velg “alle datoer” samtidig som du merker av for Nettleserlogg, informasjonskapsler…, Bufrede bilder og filer
- Velg fanen som det står avansert på”, og marker alle punktene der utenom “passord og andre påloggingsdata”
- Klikk det blå feltet “slett data”
Legg igjen en kommentar